Noi, la Eurom Chrom suntem pasionați de comportamentul cumpărătorului. Credem cu fermitate că, cu cât mai mulți proprietari de magazin observă, cu atât mai mult vor putea îmbunătăți experiența cumpărătorilor și vânzările. Acest lucru devine deosebit de important atunci când vă gândiți la aspectele magazinului.
Majoritatea managerilor știu că modul de afișare a produselor, sistemele de expunere și cum sunt aranjate culoarele, influențează comportamentul cumpărătorului și ca un culoar aglomerat poate împiedica vânzările. Chiar și cel mai bun produs al dvs. poate fi așezat în rafturi, fără ca nimeni să il observe când designul magazinului nu este bun. Amenajarea magazinului merge dincolo de a alege culori minunate; scopul său este de a crea un mediu organic în care cumpărătorii se simt atrasi, doresc să-și petreacă timpul și chiar să facă achiziții impulsive.
În mod tradițional, comercianții cu amănuntul s-au bazat pe diferite metode pentru a analiza dacă magazinele lor realizează acest lucru bazându-se pe datele demografice, vânzări și unele sondaje. Prin combinarea constatărilor specifice cu datele din coș, managerii ar putea detecta problemele și adapta aspectul magazinului în consecință.
Vă prezentăm câteva sfaturi pentru a crea un aspect optim pentru magazinul de vânzare cu amănuntul, inspirat de sfaturile antropologilor de retail: Rich Kizer & Georganne Bender:
Toate planurile magazinului au ca scop expunerea produselor catre client într-un mod eficient și pentru a obține fluxul de trafic, dar în funcție de forma, mărimea magazinului, aspectul poate varia. Magazinele de tip alimentar folosesc în mod obișnuit sistemul de asejare in zigzag sau rânduri de culoar. O amenajare in buclă foloseste o cale circulară în jurul unui afișaj central. Într-o structură cu curgere liberă nu sunt setate culoare, iar cumpărătorii se pot mișca liber și probabil cumpără din impuls. Managerii ar trebui să urmărească crearea unei călătorii captivante pentru cumparatori.
Intrarea are secretele sale! După stabilirea aspectului, verificați sa nu existe lucruri care să împiedice intrarea, deoarece cumpărătorii ar trebui să intre cu ușurință în magazin și să înceapă călătoria lor de cumpărături fără obstacole. Vitrina ar trebui să fie atrăgătoare și captivantă. Cumpărătorii trebuie să înțeleagă ce produse pot fi găsite în interior. Este important să verificați dacă pereții, culorile, podelele și lumina lucrează împreună pentru a spune o poveste unică. Faceți decolarea cât mai uniforma.
Expuneri speciale de produse plasate pe culoar. Locația lor îi face pe clienți să-și amintească că au nevoie de ceva pe care nu-l căutau în primul rând și, astfel, încurajează achizițiile impulsive. Ele sunt, de asemenea, perfecte pentru cross-merchandising și testarea afinității elementului. Ele devin esențiale în timpul sărbătorilor speciale. Un alt avantaj al expunerilor dintre culoar este că ele servesc drept puncte de oprire în mijlocul culoarului lung, creând o pauză vizuală.
Evitați barierele mari. Bob Phibbs, consultant de vânzări cu amănuntul, declară că masa pentru casa de marcat separă de obicei, angajații magazinului de clienții lor. El sugerează că personalul neocupat ar trebui să fie in zona de vânzări în loc să aștepte în mod pasiv în spatele casei de marcat. Când personalul de vânzări merg prin magazin, creează mișcare și un sentiment de magazin agitat si le permite să devină disponibili mai repede pentru clienti.
Deși tejghelele mari pot izola angajații, ele ar trebui să aibă o mulțime de spațiu pentru a finaliza confortabil tranzacția. De exemplu, femeile ar trebui să-și pună gențile de mână pe tejghea. Peretele din spatele tejghelei este un loc excelent pentru a afișa produse interesante și cadouri suplimentare. Arhitectura ar trebui să încurajeze cumpărătorii să continue să adauge produse chiar și atunci când își termină călătoria. Timpul de așteptare devine ideal pentru achizițiile de produse mici.